FAQ

Hittar du inte svaret på din fråga i FAQ nedan? Då är du alltid välkommen att skicka ett e-postmeddelande till info@vellafit.se.
Vi kommer att svara inom 24 timmar.

LÄGGA EN BESTÄLLNING

När du har lagt din beställning kommer du omedelbart att få ett bekräftelsemail med information om din beställning. Om du inte får detta e-postmeddelande inom några minuter rekommenderar vi att du kontrollerar din skräppostmapp eller kontaktar oss.

Beloppet kommer att dras från ditt konto när din order skickas från vårt lager.

I allmänhet kan din beställning inte ändras eller avbeställas eftersom vi vanligtvis skickar beställningar omedelbart på vardagar före kl. 14.00. Om din beställning görs efter kl. 14.00 eller på helger finns det en chans att vi kan avbeställa den.

Om vi inte kan ändra eller avbeställa din beställning kan du returnera produkten/produkterna genom att kontakta oss så skickar vi en returetikett.

Kontakta oss: info@vellafit.se

Du kan använda din rabattkod i kassan innan du slutför betalningen. Längst ner på utcheckningssidan anger du din rabattkod i fältet och trycker sedan på ”Tillämpa” för att tillämpa rabatten.

Det är endast möjligt att använda en rabattkod per beställning. Rabattkoder kan inte kombineras.

När din beställning har skickats från vårt lager får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk till GLS så att du kan följa ditt paket, och om du har angett ditt telefonnummer korrekt vid beställningen får du också ett SMS när din beställning levereras eller är redo för upphämtning.

Vi har aldrig varit med om att ett paket inte har kommit fram, men om det mot förmodan skulle göra det är du skyddad. Vi erbjuder full kompensation eller en ny försändelse och du får alltid ett spårningsnummer så att du kan följa leveransprocessen.

Betalningsalternativ

Vi accepterar följande betalningsmetoder: Visa, Mastercard, Apple pay, Google pay.

Ja, vi använder säker SSL-krypteringsteknik för att skydda din betalningsinformation. Dina uppgifter behandlas på ett säkert och konfidentiellt sätt.

Beloppet kommer att dras från ditt konto när din order skickas från vårt lager.

Ja, när du har slutfört din beställning kommer du att få en faktura via e-post med alla detaljer om ditt köp.

Alla priser på våra produkter på vår webbplats är inklusive moms och skatter. Detta innebär att det inte tillkommer några extra kostnader.

Leverans

Vi arbetar med GLS för att säkerställa snabb och säker leverans av din beställning.

Vi erbjuder en leveranstid på 2-4 arbetsdagar på alla beställningar. Om du beställer före kl. 14.00 på en vardag skickas din beställning normalt samma dag.

Vi erbjuder alltid fri leverans i hela Sverige, oavsett orderstorlek.

När din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med en spårningslänk så att du kan följa leveransprocessen. Om du har angett ditt telefonnummer korrekt vid beställningen får du också ett SMS när din beställning är klar för upphämtning eller leverans.

Om du mot förmodan inte har fått din beställning inom 4 arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@vellafit.se

Vi skickar från vårt lager i Randers, Danmark.

RETURER & REKLAMATIONER

Ja, vi erbjuder en 100-dagars nöjdhetsgaranti. Om du inte är nöjd med din produkt kan du returnera den inom 100 dagar efter mottagandet. Kontakta oss på info@vellafit.se för att få en returetikett och ytterligare instruktioner.

Returfrakten kostar 80 kr och dras av från köpesumman.

Vi erbjuder 2 års garanti. Om din produkt är skadad eller har ett fel kan du kontakta oss på info@vellafit.se. Vi hjälper dig med antingen reparation, byte eller återbetalning, beroende på vad det gäller.

När vi har mottagit och godkänt din retur kommer vi att behandla återbetalningen inom 1-3 arbetsdagar. Beloppet kommer att återbetalas till samma betalningsmetod som du använde för köpet.

kundservice

Du kan kontakta oss antingen via kontaktformuläret i menyn eller via e-post på info@vellafit.se

Vi svarar på alla förfrågningar inom 24 timmar och vår typiska svarstid är endast cirka 5 timmar.

För närvarande erbjuder vi endast support via e-post, vilket gör det möjligt för oss att säkerställa att alla förfrågningar hanteras och besvaras noggrant.